10 نکته کاربردی برای خرید هاست

افراد زیادی هستند که به کسب درآمد از اینترنت علاقه دارند اما از مزایای آن اطلاع درستی ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به برخی از مزایایی که کسب درآمد اینترنتی و انتخاب یک  هاست خوب در ایران دغدغه اصلی افرادی است که قصد راه‌اندازی سایت را دارند. در این مقاله به معرفی شرکت های برتر هاستینگ ایران در سال 97 و مقایسه هاست های ایرانی می‌پردازم. اگر به دنبال خرید پرسرعت ترین هاست ایران و خرید هاست وردپرس هستید، پیشنهاد می‌کنم که این مقاله و نظراتی که در انتها ارسال شده را از دست ندهید.

بهترین هاست ایران و مقایسه هاست های ایرانی
برای مقایسه بهترین هاست هیچ ملاکی بهتر از تجربه نیست. اما بد نیست نگاهی کوتاه به آمار داشته باشیم. سایت webhosting.info بر اساس تعداد دامنه‌های ثبت شده در هر شرکت یک رتبه بندی انجام داده که در تصویر زیر می‌بینید.

این آمار بر اساس تعداد دامنه ثبت شده در هر شرکت میزبانی است و چون هر شرکت هاستینگ میتونه با ترفندهایی مثل ارائه دامنه رایگان و کد تخفیف خرید هاست این آمار را به راحتی جابجا کنه، پس معیار مناسبی نیست.

ویژگی‌های هاست خوب چیست؟
یک هاست خوب دارای 10 ویژگی است که با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1. فضای میزبانی هاست
به مقدار فضایی که قادر به آپلود فایل و ثبت اطلاعات دیتابیس خود در یک هاست باشید، فضای میزبانی می‌گویند. اگر فضای میزبانی روی 10 گیگ تعیین شده باشد قادر به استفاده 10 گیگ از انواع داده‌های زیر را خواهید داشت.

آپلود فایل در فایل منیجر
حجم استفاده شده برای دیتابیس
حجم استفاده شده برای ایمیل هاست

2. پهنای باند هاست
به مقدار ترافیک قابل مصرف در طول یک ماه پهنای باند هاست گفته می‌شود. در صورت عبور از حد نصاب پهنای باند مصرفی در ماه جاری، هاست ساسپند شده و تا زمانی که وارد ماه بعد نشده باشید سایت از دسترس خارج خواهد شد.

3. پشتیبانی هاست و پاسخگویی
همواره کاربران نیاز دارند در هر ساعت از شبانه‌روز و از طریق راه‌های ارتباطی گوناگون مثل تیکت، ایمیل، تماس تلفنی، شبکه‌های اجتماعی، چت آنلاین و… جواب پرسش‌های خود را در رابطه با خرید هاست حرفه ای داشته باشند. پس داشتن یک پشتیبانی خوب باعث میشه که شرکت هاست در زمره بهترین پشتیبانی هاست قرار گرفته و بر اساس همین رضایت مشتریان فروش خوبی هم برای خودش رقم بزنه.

4. پایداری و آنلاین بودن هاست
آپتایم چیست؟ به میزان زمان آنلاین بودن هاست، چه برای کاربران و چه برای موتورهای جستجو در طول 365 روز از سال، که به صورت درصدی محاسبه می‌شود آپتایم هاست می‌گویند. هاستی که با آپتایم 99٪ باشد، در طول یکسال 3.6 روز در دسترس نبوده است.

5. امنیت بالای هاست
برای اینکه از هک سایت جلوگیری گردد امنیت هاست مهم‌ترین مسئله است. این امنیت می‌تواند توسط منابع نرم افزاری و کانفیگ مناسب صورت گیرد تا هیچ راه نفوذ و حمله‌ای چه بر روی سرور و چه هاست صورت نگیرد.

6. سرعت پردازش بالای هاست
گر زمانی بازدیدکنندگان یک سایت به صورت یکباره افزایش یافت سرعت پردازش هاست باید در سطح بالایی باشد که یکباره با کاهش منابع مواجه نشود. بخشی از این مقوله به هاست و بخش دیگر به طراحی بهینه سایت بستگی دارد که در مقاله افزایش سرعت سایت به این موضوع پرداخته‌ام.

7. داشتن منابع سخت افزاری و نرم افزاری به‌روز
این مورد نه تنها باعث افزایش سرعت و امنیت هاست می‌شود، بلکه امکان سازگاری با انواع سایت سازها نیز خواهد شد. اگر یکی از سایت‌های میزبانی شده مصرف بیشتری داشته باشد و باعث ایجاد اختلال در سایر سایت‌ها شود نشان از کانفیگ ضعیف دارد که منابع به درستی بین سایت‌ها تقسیم نشده است.

8. قیمت گذاری منصفانه و رقابتی
بهترین شرکت های هاست ایران دارای قیمت گذاری مناسبی هستند. اینکه یک شرکت هاستینگ بخواهد با هزینه بالا منابع مناسبی را در اختیار مشتری قرار ندهد چنین شرکتی را نمیتوان به عنوان بهترین شرکت هاست ایران در نظر گرفت.

9. داشتن اعتبار و اصالت شرکت هاستینگ
برای خرید هاست خوب باید شناخت درستی از شرکت مذکور داشته باشید تا در صورت بروز مشکل دعوی و حقوقی قادر به رفع آن باشید. نه اینکه نشانی و آدرسی از میزبانی خود نداشته باشید و یکباره تمامی زحمات شما دود هوا شود.

10. ارائه گواهینامه امنیتی SSL
گواهینامه امنیتی SSL یا همان پروتکل امن HTTPS این روزها در بین وبسایت‌ها فراگیر شده و به همین دلیل شرکت های هاستینگ اقدام به ارائه SSL رایگان می‌کنند. در صورتی که نیاز به خرید SSL ارزان دارید می‌توانید از مقاله بهترین SSL رایگان از کد تخفیف برای خرید SSL استفاده کنید.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *